ישראל היום רכיבה ראשונה: ניו MQI GT EVO
רכיבה ראשונה: ניו MQI GT EVO
קטנוע חשמלי חדש של ניו מגיע אלינו עם מערך סוללות משופר, מנוע חשמלי חזק והבטחה לביצועים יוצאי דופן. לקחנו אותו לעיר ומחוצה לה בכדי לבדוק אם יש כאן בשורה אמיתית
יש מי שיאמר, שמהפכת הרכב החשמלית הנוכחית היא שלב מעבר ותו לא. על הבעיות העומדות בפני המכונית החשמלית, כתבנו לא פעם, החל מהזיהום שבייצור סוללה וחשמל ועד בעיות מחיר וטווח.
לעומת אלו, מול קטנועים חשמליים, קשה למצוא תלונה אמיתית. הטווח אותו עוברים קטנועים ביום-יום קטן יחסית, המחירים נגישים, הסוללות לדוגמה, קטנות מאוד וכולי. אם מתחשבים במצב הכבישים בישראל, בבעיות החנייה חייבים להבין שקטנוע הוא הפתרון. ואלו שרוצים פתרון תחבורתי יעיל ונקי, ימצאו באחד כזה חשמלי את מבוקשם.
הבעיה היחידה שאפשר היה למצוא בהיצע הקטנועים החשמליים בישראל, סב סביב המהירות המרבית. רוב-רובם של אלו ששווקו כאן עד היום, לרבות אלו של ניו, היוו מעין תחליף לקטנוע 50 סמ”ק ישן, עם לא הרבה כוח ומהירות סופית שהגבילה אותם לשימוש עירוני.
כעת מגיע לכאן ניו MQI GT EVO ומאחורי השם הארוך מסתתרת בעיקר הבטחה לביצועים המקבילים לקטנועי 125 סמ”ק, במילים אחרות, אפשרות לצאת מהעיר מבלי להביט במראה האחורית ללא הפסקה.
לעניין התנע דואג מנוע חשמלי גדול יותר מדגמי ניו האחרים (W6500) המקבל את כוחות משתי סוללות, 26 קוט”ש האחת. הנתון הבולט ביותר במפרט הוא המהירות המרבית הרשמית העומדת על 100 קמ”ש וגם טווח נסיעה של 75 ק”מ מצליח ללכוד את העין.
החזות המודרנית של קטנועי ניו מוכרות לנו כבר ממפגשים קודמים. כאן אפשר להוסיף תפעול מלא ללא מפתח, לוח שעונים שניתן להתאמה אישית, יכולת מעקב מרחוק אחר הקטנוע ומצבו ועוד. חלק גדול מאלו נעשה דרך האפליקציה המשויכת לכלי ומאפשר שלל מידע לגבי מצבו ומיקומו מרחוק. ניו היא יצרנית קטנועים מזן חדש, טכנלוגי יותר, וזה בהחלט מורגש גם במראה, גם המידע מלוח השעונים וגם ביכולות הרבות של האפליקציה הזו.
יציאה לדרך מגלה תנוחה מרווחת וזקופה לרוכב ובעיקר, תאוצה ראשונית מרשימה מאוד. סיבוב של המצערת במצב הרכיבה החזק ביותר, יגרור זינוק החלטי לפנים – בהחלט כזה שמהווה חוויה חדשה על קטנוע כזה. הקצב מתמתן מעט במהירות ביניים, כשהניו ממשיך למשוך עם פחות דחף עד ל-104 קמ”ש על השעון.
הביצועים אם כן מספקים בהחלט ומציינים רף חדש כאן. משאר הבחינות זה מרגיש קטנוע פשוט למדי בכל הנושא הדינאמי. גיאומטריית ההיגוי מעדיפה זריזות עירונית ומשדרת פחות יציבות במהירות גבוהה. פעולת הבלמים טובה אך תחושת המנופים מרגישה עצית משהו. תפקוד המתלים טוב אך לא משתווה לזה של קטנוע 125 איכותי ומזכיר יותר את אלו הפשוטים יותר. שתי הסוללות הנישאות, תוספות את חלקו הארי של תא המטען מתחת למושב, מחיר הקדמה.
הקטנוע החדש והחזק של ניו, עושה בדיוק את מה שהוא מבטיח לעשות. הוא נראה עדכני ומודרני, מציע תחושה טכנולוגית ברורה ואף מעניק ביצועים מצוינים. וזו הנקודה העיקרית כאן, קטנוע חשמלי שלא מרגיש עייף ואיטי, אלא אחד כזה ששמח לזנק מכל רמזור ולהאיץ בין עיר לעיר. הנקודה הזו לבדה, הופכת אותו לפתרון חשמלי יעיל ומושך מאוד.
ניו MQI GT EVO
מנוע: חשמלי
הספק מרבי: W6500
משקל: 128 ק”ג
בסיס גלגלים: 138 ס”מ
טווח נסיעה (יצרן): 75 ק”מ
מהירות מרבית (יצרן): 100 קמ”ש
מחיר: 19,900 שקלים
בעד: טכנולוגיה, ביצועים
נגד: שיכוך, תא מטען
שורה תחתונה: פתרון חשמלי אמיתי